راه اندازی مغازه پلاستیک فروشی

راه اندازی مغازه پلاستیک فروشی

ره اندازی مغازه پلاسکو فروشی . اگر به دنبال راه اندازی یک مغازه پلاستیک فروشی هستید و اطلاعاتی در اینباره ندارید پس پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه بفرمایید. اول از هر چیزی باید بدانید در یک پلاسکو خانگی چه محصولاتی را برای فروش ارائه می کنند . در واقع یک پلاسکو مجموعه ای بسیار وسیع از کالاهای مختلفی مانند پلاستیک ، بلوریجات ، لوازم بهداشتی ، فلزیجات ، فوم و ابر ، و بسیاری خرده ریزهای دیگر خانه و آشپزخانه موجود است . این موضوع یعنی داشتن صدها عنوان کالا برای فروش هر چند میزان مشتریان را بالا می برد اما یکی از بزرگترین مشکلات فروشگاه های پلاسکو می باشد . زیرا جور کردن این مقدار وسیع از جنس و به روز نگاه داشتن این محصولات خود یک مطلب مهم و اساسی است .

  • چه اجناسی را باید خریداری کنید ؟
  • از کدام کارخانه ها چه محصولی را بخریم ؟
  • میزان فضای مورد نیاز یک پلاسکو چقدر است ؟
  • چرا از پخش های پلاستیک خرید کنیم ؟
  • مقدار سرمایه ی مورد نیاز یک پلاستیک فروشی چقدر است ؟
  • شرایط مرجوعی اجناس چگونه است ؟
  • چگونه بار به دست ما می رسد ؟
  • کی ؟ و در چه موقعی می توانیم به صورت چکی و اعتباری خرید کنیم ؟

چه اجناسی را باید خریداری کنیم ؟

باید بدانید که در صورت کلی محصولات پلاستیک به دو بخش پلاستیک حراجی (2000 تومانی و 5000 تومانی) و پلاستیک لوکس تقسیم بندی می شود که البته ما هر دو نوع محصولات را موجود داریم . در بخش پلاستیک حراجی بیشتر محصولات خرده ریز خانه و آشپزخانه قرار می گیرد و تعدادی هم محصولات بزرگ تر اما با کیفیت پایین و در بخش لوکس فروشی محصولات تقریبا همه کالاهای خانه و آشپزخانه از ریز تا درشت قرار می گیرد .

حال که قصد شروع کار را دارید باید در ابتدا بدانید که چه سبک محصولاتی را بیشتر خرید کنید ، این موضوع به موقعیت مکانی فروشگاه شما ، شهر و محیط کاریتان و حتی اینکه در محدوده ی شهری هستید یا اداری و صنعتی بر میگردد . یعنی باید ابتدا محدوده ی فروشگاه پلاستیک خودتان را بررسی کنید و بعد بر مبنای آن تصمیم بگیرید که چطور محصولاتی را خریداری نماید .در صورت نیاز به مشورت می توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

از کدام کارخانه ها چه کالایی را بخریم ؟

موضوع بعدی خود کارخانه های پلاستیک و لوازم خانگی و بلور هستند . یعنی چه ؟ هر تولیدکننده ای محصولات بسیاری را در کارخانه خود به تولید می رساند اما همه این کالاها جزء محصولات پر فروش آن برند نیستند و عموما هر تولید کننده ای چند مورد محصول پر فروش و خوب دارد که در بازار شناخته تر هستند و گاهی هم یک تولید کننده در یک محصول خاص دارای تخصص است .پس شناخت کارخانه ها و محصولات آنها هم در صنف پلاستیک بسیار اهمیت دارد . البته شما به مرور زمان و در اثر تجربه یاد خواهید گرفت که از چه کارخانه ای ، چه محصولی ، و به چه میزان باید خرید کنید. پس تا آن زمان همواره سعی کنید از مشاوره افرادی که پیشتر با این کار آشنا هستند استفاده نمایید.

میزان فضای مورد نیاز یک پلاسکو فروشی چقدر است ؟

از آنجایی که فروشگاه های پلاسکو عموما دارای کالاهای بسیار زیاد  و متنوع ای هستند داشتن فضای کافی یک اصل مهم در کار است . جدا از خود فروشگاه که باید فضایی حداقل به متراژ 70 متر باشد (در صورت کمتر بودن فضا کالاهای شما جور و تکمیل نخواهد بود ) همه پلاستیک فروشان به انبار جداگانه نیز نیاز فراوانی دارند . زیرا بیشتر محصولات شما به صورت کارتنی و بسته بندی شده و مقدار 48 عدد و یا 24 عدد و یا نظیر این ارسال می شود و شما می بایست مقدار از این کالاها را در فروشگاه نگهداری کنید و باقی آن را بخاطر داشتن فضابرای سایر محصولات در انبار ذخیره کنید تا در هنگام اتمام محصول آن را به فروشگاه انتقال دهید . پس به یاد داشته باشید داشتن فضای فروشگاهی مناسب و داشتن حداقل یک انبار کوچک برای نگهداری محصولات مازاد خود در این کار اهمیت زیادی دارد . هر چند می شود با یک مغازه کوچک کار را راه اندازی نمود و کم کم هر سال فضای کار را بزرگتر کرد

چرا از پخش های پلاستیک خرید کنیم ؟

این سوالی است که بیشتر مشتریان تازه کار می پرسند که در حالی که کارخانه های پلاستیک فروشی شناخته شده هستند پس چرا از بنک داران خرید کنیم ؟ و آیا این کار ما را متضرر نمی کند ؟ در واقع بیشتر فروشگاه ها مجبور به خرید از پلاستیک فروش های عمده هستند و دلیل این امر هم چند مورد است : ابتدا اینکه کارخانه های پلاستیک ایران تنها به صورت عمده به مشتریان فروش انجام می دهند و غالبا برای یک مشتری تازه کار و حتی قدیمی سخت است که سرمایه بسیار زیادی را فراهم نموده و از هر کارخانه به طور مثال یک نیسان بار خریداری کنید این حجم بار جدا از مبلغ بالا شرایط نگهداری و خواب محصول را هم دارد که خود معقولانه نیست در حالی که شما می توانید از طریق یک پخش کننده مقدار مورد نیاز کالای خود را از یک کارخانه تهیه و محصولات خود را متنوع تر کنید . مورد بعدی خرید شرایطی است ، یعنی شما پس از یک مدت همکاری با یک پخش پلاستیک و کسب اعتبار می توانید محصولات خود را از طریق پرداخت چک خریداری کنید و این امتیاز بسیار بزرگی است که در آینده با آن آشنا خواهید شد .

مقدار سرمایه مورد نیاز یک پلاسکو فروشی چقدر است ؟

برای این مطلب باید ابتدا ببینیم شما قصد خرید چه نوع از محصولات را دارید به طور مثال محصولات پلاستیک حراجی اصولا ارزان تر و میزان سرمایه کمتری می خواهد اما محصولات لوکس به مراتب بیشتر سرمایه نیاز دارد .در نهایت امر شما باید بدانید که چه اجناسی در محدوده ی فروشگاه شما فروش دارد . برای مشاوره میزان سرمایه اولیه مورد نیاز کار خود با همکاران فروش ما تماس حاصل فرمایید.

شرایط مرجوعی اجناس چگونه است ؟

یکی دیگر از سوال هایی که بیشتر مشتریان تازه کار می پرسند این است که شرایط مرجوعی پلاستیک چگونه است ؟ باید بیاد داشته باشید که هر جنسی در صنف ما شرایط خرید و فروش و مرجوعی مختلفی را دارد به عنوان مثال اجناس حراجی ارزان قیمت پلاستیک و بلور به هیچ عنوان شامل مرجوعی نمی شود و اصولا شکستگی و یا خرابی در حین حمل و نقل محصول جزئی از کار می باشد . اما در اجناس لوکس پلاستیک که شرایط قیمتی بالاتری را دارند مرجوعی وجود دارد اما آن هم شرایط خود را دارد . بعضی از تولیدکنندگان پلاستیک لوکس مرجوعی را به طور کامل از محصولات خود برداشته اند و بعضی با کسر یک درصد مشخص از جنس مرجوعی را قبول می کنند . شما کم کم پس از کار کردن در این زمینه و آشنا شدن با محصولات و کارخانه های پلاستیک و بلور با شرایط های مختلف مرجوعی اجناس نیز آشنا خواهید شد .

چگونه بار به دست ما می رسد ؟

در واقع میزان خرید شما مشخص می کند که بار چه هنگام و با چه شرایطی برای شما ارسال شود . ما از دور روش ارسال مستقیم به درب مغازه و یا ارسال از طریق باربری کالاهای خود را برای مشتریان ارسال می کنیم . در صورتی که خرید شما زیاد باشد و ما ببینیم حجم بار شما به میزانی است که می توان یک ماشین (بسته به حجم بار شما کانتینر ، کامیون ، خاور و یا نیسان) اجاره کرد و بار را مستقیم فرستاد با هماهنگی قبلی اینکار را انجام داده و ماشین را بارگیری می کنیم و به درب مغازه ارسال می کنیم . طبیعی است که بهترین حالت برای ارسال بار همین است زیرا شکستگی و گم شدن محصول در آن به حداقل می رسد . اما در هنگامی که بار شما کم باشد و یا کسری مغازه خود را خریداری کنید ما بار را با هماهنگی شما به باربری ارسال نموده و در هنگام رسیدن به شهر مورد نظر شما می باید بار را از باربری شهر خود تحویل بگیرید. نکته مورد توجه این است که در هر حالت هزینه ارسال بار با مشتری می باشد .

چگونه می توانم به صورت چکی خرید کنم ؟

همه فروشگاه ها می خواهند به شرایطی برسند که بتوانند با چک و شرایط مدت دار خرید کنند و این امر یک موضوع مهم در کار به حساب می آید . اما چطور می شود به چنین هدفی رسید؟ در صورتی که شما یک مشتری تازه کار هستید و در بازار کار اعتبار لازم را ندارید می بایست یک مدت مشخص از یک بنک دار و یا پخش کننده پلاستیک خرید نقدی انجام بدهید و پس از آن که اعتبار خود را به دست آوردید احتمالا شروع کار خرید چکی شما خواهد بود ، اما بیاد داشته باشید که به احتمال زیاد در ابتدای کار نه چک های با مبلغ بالا خواهید داد و نه مدت چک های شما طولانی خواهد بود . شما باید تمامی این مراحل را یکی پس از دیگری طی کنید تا بتوانید کم کم اعتبار لازم در صنف پلاسکو را به دست آورید .

در صورتی که سوال دیگری دارید که در این متن نیامده است می توانید با واحد فروش ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند.

تلفن مشاوره : 09927984634

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد